És fogadom, hogy január elsejétől elkezdek mozogni…

Szerző: agnesfitness Kategória:

Ugye rajta van a listán? Nekem évekig nem kellett gondolkodnom, mit ígérjek meg, hiszen minden esztendő végén aktuális volt a fogadalom: elkezdek mozogni…

A szoptatás alatt felszedett plusz-kilóktól, az általam csak „szoptatós bundának” nevezett súlyfeleslegtől akartam megszabadulni, de van, aki állóképességet növelne, izmosodna, a hátfájástól szabadulna meg, vagy a hétköznapok stresszét vezetné le. Igen, a sport ennyi mindenre alkalmas. Kis túlzással, a ma elérhető legjobb gyógymód immunerősítésre, fogyásra, alakformálásra, különböző betegségekre és természetesen a megelőzésre.

Na de mikor?

Aligha fér be a dolgozó ember naptárába. Az egész napi munka után egy férfi még talán el-elszabadulhat 1-2 órára, de a gyerekek, a bevásárlás, a vacsora mind a nő feladata. Már hallom is, ahogy mondjátok: „Majd, ha 25 órából áll egy nap!” Nos, mivel ezt egyelőre nem áll módunkban elintézni, s mivel úgysem hiszem, hogy akkor azt az egy plusz órát bárki is a sportolásra szánná (aki eddig nem kezdte el), lássuk, hova fér még be a túlzsúfolt menedzser- anyukák napirendjébe.

  • Ha sokáig dolgozol, kérj el egy-két reggelt, hogy egy kis mozgással, frissen zuhanyozva érkezhess a munkába! Egy egészen más napnak nézel elébe!
  • Ha nem kell sietned reggel, ott is kicsíphetsz fél-egy órát mozgásra. Ez lehet futás a parkban, torna a DVD előtt, de mi is kora reggeltől késő estig várunk szeretettel különböző mozgásformákkal.
  • Kezdd el szünetekben! Itt a jó alkalom például, hogy a két ünnep között (amennyiben kevesebb a munka vagy szabadságon vagy), eljárj egy kicsit mozogni. Képzeld el, amikor az újévi fogadalomba nem kell beleszőni ezt az ígértet, ráadásul lelkiismeret-furdalásod sem lesz, mert már IDÉN elkezdted.

Két rúd bejgli között fussak?

Igen, határozottan ezt javasoljuk. S hogy miért? Számos oka van az egészséged szempontjából is.

  • A karácsonykor szokásos nagyobb mennyiségű étel elfogyasztása melegágya néhány plusz kiló felszedésének, vagy előzetesen elkezdett fogyókúrád tönkretételének. A hormondiéta szerint például, akkor indul be a fogyás, ha az alacsony glikémiás indexű, az inzulinszintet alacsonyan tartó ételeket legalább másfél-két napig fogyasztod, s ezt nem szakítod meg. A karácsonyi dínom-dánom sajnos ebbe közbeszól. S ha nem akarsz répát rágni a fa alatt is, a mozgás kitűnő ellenszere a zsírraktárak növelésének. Ha ugyanis egy-egy kiadós étkezés után elmész (intenzíven) sétálni, vagy futni, visszaáll a kalória-felhasználás üteme.
  • A mozgás elkezdésével legtöbbször az étvágy is nőni kezd, érezhetően jobb minőségű táplálékra vágyik azonban a szervezet. Használd ki, és ne cukros fehér liszttel tömd magad! Legyen ez egy rendkívüli karácsony, sok húsétellel, zöldséggel, teljes kiőrlésű péksüteménnyel. Nem sokat kell változtatni a menün, és mindannyian „jól” fogtok lakni, de nem lesztek egy héten át eltelve.
  • A mozgás nem csak a zsír le- és az izom felépítésében segít. Endorfint is termel, vagyis igencsak jól fogod magad érezni a bőrödben. Az a néhány nap az ünnepek között – lássuk be – nem sok a pihenésre. De ha egy kis mozgással kombinálod, más élmény lesz visszatérni a hétköznapokba, meglátod!

Ezért is gyere hozzánk, az Ágnes Fitnessbe

És akkor a nálunk uralkodó ünnepi hangulatról még nem is beszéltünk! Délután négy órától már sötétedik, s ünnepi fény ragyogja be az Ágnes Fitness minden termét. Gyertek tehát feltöltődni, ünnepi hangulatba kerülni, fogyni, erősödni, új életet kezdeni. Még ebben a 2015-ös esztendőben!