„Bababarát” Fitness

Szerző: agnesfitness Kategória:

Hogy mi mindenért bababarát?

Először is talán azért, mert Katona Ági imádja a gyerekeket.
bababarát fitnessEgyszerűen nem tudja megállni, hogy ne játsszon velük egy kicsit, sőt, aki igényli, még a konditerem gépeit is megnézheti. De persze a valódi „baba-barátság” nem itt kezdődik.

Az Indiso Magyarország legelismertebb egészségügyi száraz sóterápiája.

Itt van mindjárt az INDISO terápia. Nem egy egyszerű sóhomokozóról van szó, ez egy igazi kincs! A helyiségben a levegő sókoncentrációja 20-22 mg/m³, egy valódi sóbánya mikroklímáját hozva létre. A kezelések során a rendkívül finomra őrölt, speciális, nagy tisztaságú hatóanyag a legkisebb hörgőcskéket is eléri, így a legelterjedtebb nedves sóterápiákkal ellentétben az alsó légutakban is kifejti jótékony hatását.

Asztma, allergia, Krupp, bronchitis, COPD, cisztás fibrózis, felsőlégúti megbetegedések – íme a leghatékonyabb természetes kezelési módszer.

Mivel a kezelés nemcsak gyógyszer- és mellékhatás-mentes, hanem alkalmas az alsó- és felső légúti betegségek tüneteinek enyhítésére, valamint az immunrendszer és a szervezet ellenálló képességének javítására is, nem csoda, hogy országszerte elterjedt, s a téli időszakban igencsak nehéz szabad időpontot találni. Pedig a gyermekek nemcsak gyógyulnak, amíg a helyiségben tartózkodnak, hanem játszhatnak, olvashatnak, rajzolhatnak is.

Anya mozog – a baba alszik

Több anyuka babakocsival érkezik az edzésekre. A hatalmas üvegablak kitűnő lehetőséget kínál arra, hogy az édesanya felügyelete alatt a babák jót aludjanak a terasz szabad levegőjén, miközben anya végre törődhet magával egy kicsit. Nagy lépésre szánja el magát, aki tornázni indul szoptatós csecsemőjével.

Először is meg kell erőszakolnunk magunkat, hogy amikor a kicsi végre alszik, ne feküdjünk mellé mi is, hanem induljunk tornázni. Ez sokszor azért nehéz, mert az éjjeli nyugalom is csorbát szenved egy anyatejes babánál. A másik fontos dolog, hogy az életmód, amit a szülés után élünk (mozgás, táplálkozás) még komolyabb nyomot hagy rajtunk, mint szülés előtt. A hormonváltozások sajnos nem dolgoznak a kezünk alá, és minden megszerzett kiló dupla energiával tüntethető el, mint szülés előtt.

Már rég megdőlt „a kettő helyett kell enni” elmélet

Mégis sokszor érezzük úgy, hogy az egész hűtőt be tudnánk falni. Ezt leginkább jó minőségű táplálékkal tudjuk elkerülni, lassan felszívódó szénhidrátokkal, és sok folyadék fogyasztással.
De mindenek előtt tudatossággal. Én sajnos hittem, hogy a szoptatás alatt csak a baba számít, és nincs az a súlyfelesleg, amit utána le ne lehetne adni. De nem három kiló ugrott rám a jóízű falatozásoktól, hanem húsz… Hát ezért már hónapokon keresztül kell dolgozni, hogy eltűnjön, és az anyai, háziasszonyi teendők mindig előbbre valók…

Szóval igazi elszántság kell a tornázáshoz, de gyertek bátran, és gyertek mihamarabb, mert a
szép, egészséges és fitt anyuka láttán nemcsak a baba boldog, hanem apa is…

De mégis mikortól és hogyan kezdhetünk el tornázni a szülés után?

Katona Ágnes, testnevelő tanár, személyi edző így nyilatkozott erről:

A szülést követő hónapokban nagyon fontos, hogy az anatómiai, pszichés és ortopédiai változásokat figyelembe véve kezdjünk el mozogni.
Én a következőket tanácsolnám:

  • Az első esztendőben ne túl megerőltető tornát válasszon. Túl megerőltető alatt az erős izomlázat okozó, érezhetően fárasztó tornát értem.
  • Edzésforma választásakor vegyük figyelembe a megváltozott mozgáskoordinációt, a gyengébb egyensúlyt, és a lazább ízületeket.
  • Az sem elhanyagolható, hogy milyen módon szült a kismama. Ha egy anyuka hüvelyi úton szült, hat hétig nem javasolt a mozgás. Ez idő alatt begyógyul a gátseb, kialakul a babás napirend, és lassan visszatér az erőnlét és igény a kimozdulásra. Ha a baba császármetszéssel jött világra, akár három hónap is szükséges lehet a regenerálódásra. Ezután kezdődhet a mozgás.
  • Fontos szempont, hogy a kismama szoptat-e. Bár az edzés emeli az anyatej tejsav tartalmát, de ez általában nem befolyásolja a kicsi szopási kedvét. A túlzott megterhelés azonban csökkentheti a tej mennyiségét: kerüljük az izomlázat.

A terhesség folyamán – a pocak erőteljes növekedése miatt – rés nyílik a has izomzatán, mely idővel, a szülés után úgy 6-8 héttel magától „meggyógyul „(bezárul). Fontos, hogy kivárjuk amíg teljesen regenerálódik a terület, az idejekorán végzett, megterhelő hasizomgyakorlatok rengeteg problémát okozhatnak a jövőben.

Mindenek előtt meg kell győződnöd róla, készen áll-e a hasizom az erősítésre! Ezt a következőképp teheted meg:

  • Feküdj a hátadra, és hajlítsd be térdeidet;
  • bal kezed ujjait helyezd a köldököd környékére, jobb kezedet pedig tedd a felső combodra;
  • vegyél egy nagy levegőt, majd fújd ki! Kilégzéskor emeld fel a fejed és a vállaid a földről, jobb kezedet pedig told a térded irányába! A mozdulatsor végrehajtása közben megfeszül a hasizom, és könnyen kitapinthatod azt a területet, ahol az izmok még szétválnak (tehát, nem zárult be a rés). Ameddig méretes rést (2-3 ujjnyi) tapintasz hasad izomzatában, semmiképp se kezdj még edzeni.”

Mozgással teli, jókedvű napokat kívánunk mindenkinek!

F. Anikó