Zsírégető edzés

A zsírégető edzés hossza

A szervezet körülbelül 35-40 perccel a testmozgás megkezdése után kezd el zsírt égetni. Addig az izmokban lévő glükózt – szénhidrátot – használja. Ezért az optimális zsírégető edzésnek körülbelül egy órán át kell tartania, melynek pedig az úgynevezett zsírégető zónában kell eltelnie.

Mit jelent a “Zsírégetés” kifejezés?

Az izom egy aktív szövet, ahhoz, hogy az izom megtartsa saját tömegét, folyamatos energiát igényel. Szervezetünk az energiát a szénhidrát és a zsír, lebontásából (elégetéséből) nyeri.

Hogyan működik a zsírégetés?

Szervezetünk szénhidrát ellátottsága befolyásolja a zsírégetés folyamatát.
Minél kevesebb szénhidrátot fogyasztunk, annál jobban fokozódik a zsírégetés.
Mivel az alapanyagcsere mellett az izomszövet égeti el a legtöbb kalóriát, ezért a TESTMOZGÁS a leghatékonyabb zsírégető program!

A mozgás során a szervezetben kétfajta anyagcsere (energiatermelő) folyamat működik; aerob és anaerob.
Ez azt jelenti, hogy testünk két különböző módon jut hozzá a mozgáshoz szükséges energiához.
AEROB mozgás lényege:

Oxigén segítségével égetjük el az energia-tartalékokat, így biztosítva az izmok számára szükséges energiát.(Először a gyors segítséget nyújtó szénhidrátokat, majd a zsírokat).
Alacsony és közepes intenzitás, egyenletes pulzusszám jellemzi.
Az aerob mozgás nagyon jót tesz a szívnek, a tüdőnek, kitartásra nevel, és növeli az állóképességet.

ANAEROB mozgás:

Az izommunkához szükséges energia előállításához (tápanyagok égetéséhez) a szervezet számára nem áll rendelkezésre elegendő oxigén. A magas intenzitása miatt az anaerob tartományban történő mozgás csak rövidebb ideig tartható fenn, amit pihenési szakasz (aerob energiafelhasználás) követ.
Az anaerob mozgás izmainkat fejleszti és növeli teljesítményünket.

Zsírégetés szempontjából a legoptimálisabb a váltakozó intenzitású mozgások végzése (az aerob és az anaerob tartományok váltogatása).Ahogy nő a mozgás intenzitása nő a zsírfelhasználás nagysága is. Vagyis a legtöbb zsír égetése az erősebb erőkifejtés közben történik.

Zsírégető kardio óra

A bemelegítés után, rövid ideig tartó, magas intenzitású gyakorlatok (anaerob) és pihenő szakaszok (aerob) váltják egymást. Az erősítő gyakorlatok beépítése az óra szerkezetébe ugyanolyan fontos szerepet játszik zsírégetés szempontjából, mint a kardio edzés-szakaszoké. (Testünk minél nagyobb százaléka aktív izomszövet, annál több energiát használunk fel.)

Az óravégi lazítás, nyújtás pedig segít az izmok megrövidülésének elkerülésében és regenerálódásában.

Zsírégető Step óra

Egy erőteljes, dinamikus, egyszerű koreográfián alapuló aerob (oxigén jelenlétében zajló), közepes intenzitású aerobik óra, kevés erősítő résszel, amelynek célja az óra során a pulzusértékek zsírégetési tartományának elérése és megtartása.

Comments are closed.