Gerinctréning, gerinctorna

Gerinctréning, gerinctorna célja

A jó gerinctréning (értsd: preventív jellegű) egy rendkívül precízen és hatékonyan felépített edzéstípus, melynek célja gerinc munkáját segítő izmok erősítése megfelelő  gerincvédelem mellett, természetesen mindenki számára élvezetes formában.

Gerinctréning jótékony hatása

A gerinctréning jótékony hatása már az első óra után érezhető, a rendszeres gyakorlással pedig megszüntethető a hátfájás, látványosan javul a testtartás, mozgáskoordináció, a test szinte újjászületik. A megfelelően végzett gyakorlatok segítségével megszüntethetőek a beidegződött rossz mozgásminták, melyek végső soron az izomrendszer egyensúlyának megbomlásához, hosszútávon tartáshibákhoz és mozgásszervi panaszokhoz vezetnek.

A gerinctréning egy 60 perces foglalkozás, amely kötelezően különböző – a gerinc egészségének megőrzéséhez elengedhetetlen –  blokkokból áll, melynek során alaposan átmozgatjuk a gerinc ízületeit, valamint erősítjük és nyújtjuk a gerinc mozgatásában résztvevő izmokat.

A tréning „főszereplői” a törzs izmai (hát- és hasizmok), valamint a far- és vállizmok.

Kinek ajánlott a gerinctréning?

Fontos eloszlatni azt a tévhitet, hogy a gerinctréning csupán időseknek és gerincbetegeknek ajánlott mozgásprogram!

Az edzés alapvetően egészséges embereknek összeállított, preventív jellegű tréning, azoknak ajánlott akik komolyan veszik testük egészségét is, az esztétikai és egyéb edzéscélok elérésével szemben, illetve mellett.

Elsősorban ajánlott:

Gerinctréning

Gerinctréning, nem csak gerincbetegeknek

  • az ülő munkát végzőknek,
  • azoknak, akiknek krónikus hátfájdalmaik vannak,
  • a stresszes életmódot folytatóknak
  • kisgyermekes anyukáknak,
  • mozgásszegény életmódot folytatóknak.

Fontos, hogy bármilyen gerincproblémád van tudomásod, az edzés előtt tudasd a tréninget vezető szakemberrel, aki megfelelő instrukciókkal lát el a gyakorlatok végrehajtását illetően!

Comments are closed.