Funkcionális edzés

Miért próbáld ki a funkcionális edzést?

A funkcionális edzés lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg.
funkcionális edzés
A mindennapi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi képezik az edzés alapját. Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre tudjuk hajtani, mindig stabilizálni kell a kiinduló testhelyzetünket a tartó izomzat segítségével. Ezért a funkcionális edzés igen hasznos „mellékhatásaként” erősödnek a hasizmok, mély hátizmok is.

A hagyományos alakformáló, erősítő edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is hatással van. Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz!

A funkcionális tréning gyűjtőfogalom, többféle óratípus létezik

Igen hatékonyan dolgozhatunk eszközök nélkül is, csak a saját testünket használva. Egyre több eszköz kerül azonban forgalomba, melyekkel az ilyen típusú órák színesíthetők, hatékonyságuk még jobban növelhető.

Legismertebb közülük talán a TRX vagy Bodyrope, amely egy felfüggesztéses tréning. Instabilitásának köszönhetően kemény munkát követel a törzsizmoktól minden gyakorlat közben.

A funkcionális edzések kedvelt eszközei a különböző fajta homokzsákok is, melyek lényegesen más terhelést jelentenek, mint a hagyományos súlyzók. A funkcionális tréning típusú órákon koordináció- és gyorsaság fejlesztés is zajlik, hiszen ezen képességek fejlesztése is elengedhetetlen ahhoz, hogy testünket összehangoltan, hatékonyan tudjuk mozgatni.

Kinek ajánlott a funkcionális edzés?

A funkcionális edzésben éppen az a jó, hogy bárkinek ajánlott, hiszen sokoldalúan fejleszt, sokféle eszközt használ. Kezdőknek remek lehetőség arra, hogy megfelelő kondíciót szerezzenek, és megerősítsék törzsizmaikat.

Sportolóknak jó kiegészítés, hiszen adott sportágak egyoldalú terhelést rónak szervezetünkre, így a funkcionális edzésben az esetlegesen lemaradt testrészek, képességek is fejleszthetőek. És végül, de nem utolsó sorban ne felejtkezzünk meg arról sem, hogy a funkcionális eszközöket a rehabilitációban is használják, nagyon jó eredményeket lehet velük elérni sérülések utáni gyógytornában, de a mindennapi élet okozta gerincproblémák megoldásában is!

Comments are closed.