Bemelegítés, nyújtás – ne hagyd ki, ha jót akarsz!

MIÉRT FONTOS A BEMELEGÍTÉS?

Mert előkészíti a testedet a mozgásra, segít ráhangolódni az edzésre, csökkenti a sérülésveszélyt, és megmozgatja a merev izmokat.

Bármelyen sportot, mozgásformát is végzel, mindig bemelegítéssel indíts!

A bemelegítés során izmaid hőmérséklete, anyagcseréje és keringése felgyorsul, az izmok, inak és szalagok hajlékonysága és rugalmassága javul, ezáltal megelőzheted a sportsérülések nagy részét.

Ha kihagyod, jelentősen megnöveled a sérülések esélyét, ez pedig hosszú távon porckopáshoz, ízületi gyulladáshoz vezethet.

Nem véletlen, hogy a sérülések általában az edzés első perceiben vagy a végén történnek.

bemelegítés, nyújtás

MIÉRT FONTOS A NYÚJTÁS?

Mert nyújtás nélkül az izmaid megrövidülhetnek, rugalmatlanná válnak és nagyobb eséllyel tapasztalhatsz izomlázat edzés után.
Ahogy a bemelegítést sem szabad elhagyni a mozgás megkezdése előtt, úgy a nyújtást sem érdemes elhanyagolni az edzés végén.

A terhelés hatására ugyanis az izomrostok megfeszülnek, és az edzést követően csak nagyon lassan tudnak visszatérni az eredeti nyugalmi állapotukba. A nyújtás segíthet elkerülni az izomlázat, valamint megőrizni ízületeid és szalagjaid állapotát. Emellett regenerál, csökkenti a stresszhormonszintet, valamint a későbbi sérülések veszélyét.

ÍGY NYÚJTS:

Az edzés utáni nyújtás statikus legyen, vagyis kitartott mozdulatokból álljon, amelyeket 20-30 másodpercig próbálj megtartani. Ez idő alatt az izmok visszarendeződnek eredeti helyzetükbe, ami érezhető fájdalommal jár. Ha jól végzed a gyakorlatokat, akkor az utolsó másodperceknél már nem kell fájdalmat tapasztalnod.

 

Comments are closed.